Tábor Helča

Deník 2013 Pirátská legenda

Sobota  27. 7. 2013

Každý jsme do tábora přijeli jindy a skoro všichni jsme se začali ubytovávat.

Když jsme tu byli všichni z oddílu začali jsme se seznamovat, jak s pravidly tak mezi sebou.

Pak byla večeře. K večeři byl buřtguláš s chlebem a byl moc dobrý.

Po večeři byl nástup, kde jsme se dozvěděli veškeré informace a pak byla vyvěšena táborová vlajka.

Potom byl večerní program, kde jsme vymýšleli název, pokřik a návrhy na vlajku.

Nakonec jsme měli osobní volno, hygienu a šli jsme spát.

Neděle 28. 7. 2013

Byla scénka ta byla o tom že jsme otroci a napadly nás piráti a řekly že budeme piráti.Pak jsme si každý šli najít svou skupinku. Až jsme si našli jsvé skupinky musely jsme se naučit šermovat, střílet, atd.

Pak už jsme to udělaly a po odpoledním klidu jsme šli na Vysák a 1.úkol byl nějak přelést po dvouch lanech bez toho aniž by ses dotýkal země. 2.úkol byl zabít vzduchovkou 4 piráty a pak najít mapu. Pak jsme přišly a po večeři jsme hraly nic.

Pondělí 29. 7. 2013

3. dne tábora začal jako vždy rozcvičkou a snídaní. Dopoledne oddíly domalovávaly vlajky, dopisovaly deníky a hrály různé hry. Na naší vlajku namalovala Doubravka mucholapku, neboť se tak jmenujeme.

Po obědě a poledním klidu nás čekala práce ve družinkách. Tentokrát jsme vymýšleli název družinky, vylepšovali pirátské kostýmy, vyráběli měšce na žold a nacvičovali jsme scénku, ve které jsme měli představit, jak to chodí na naší lodi.

Vše, co jsme si připravili odpoledne, jsme předváděli večer. Kromě scének jsme ještě soutěžili v několika mini hrách. Spestřením večera byla silná bouřka. Všichni táborníci, kromě našeho oddílu, spali v chatkách, protože hrozilo, že jim déšť zatopí stany, vedoucí jim dokonce museli přinést holinky a pláštěnky, aby děti nenastydly. My jsme zatím uklidili jídelnu a šli spát do stanů, jelikož nám potopa nehrozila.

Úterý 30. 7. 2013

Dopoledne jsme se spojili s 3. oddílem a hráli jsme hry. Ze skákání nás ještě teď bolí nohy.

Odpoledne jsme se vydali na Křížovou cestu hledat vzkaz v lahvi. Večer jsme hráli Hutututu.

Středa 31. 7. 2013

Budíček nám zahrála Aneška na saxofón. Potom co jsme vyrazili z postele udělali jsme rozcvičku.

Po snídani jsme šli na nástup. Poté jsme se šli sprchovat aby jsme byli voňaví a čistý. A abychom nebyli cistí aš moc tak jsme šli hrát hry jako je Hutututu, Čerti a Pamatovák. Víc her jsme před objedem nestihli. Jako odpolední program jsme mněli celotáborovou hru s názvem Domorodý ostrov. Přitéto hře jsme plnili rúzné úkoli jako třeba: doplňování vody, otázky a odpovědi, stříhání provázků, loupání jablek, hledání pokladu. Hra to byla dobrá a zábavná jen škoda, ženám to překazil drobný déšť. Po večeři a večerním nástupu jsme si zahráli naši oblíbenou hru Hutututututu. A pak jsme šli spát. Kromně hraní her jsme také plnili povinosti služebního oddílu.

Napsali Petr a Hynek

Čtvrtek 1. 8. 2013

Na první srpnový den nám Helenka naplánovala celodenní výlet do Rtyně v Podkrkonoší. Ráno jsme si tedy rychle zabalili batohy s potřebnými věcmi a v devět hodin vyrazili z tábora. Cesta byla dlouhá asi devět kilometrů, a tak jsme ve Rtyni byli kolem dvanácté hodiny.

Po rozchodu jsme šli do muzea hornictví. Při prohlídce jsme se dozvěděli, že uhlí se ve Rtyni těžilo 400 let a pohlédli jsme si jaké měli horníci vybavení.

Po návštěvě muzea jsme se vydali na zpáteční cestu, která sice byla dlouhá dvanáct kilometrů, ale nám se zdála mnohem delší. „Naštěstí“ nás Zajda popoháněl kopřivou. Ke konci cesty byla jedinou motivací k chůzi sprcha. Obvzláště pro Dominika, který si sedl do psích výkalů, a i když si sám hrál na pradlenku u venkovního rybníčku, tak sprchu potřeboval.

Po příchodu do tábora jsme už jen snědli večeři, osprchovali se a vyčerpaní šli spát.

Napsala Irča Lozinská

Pátek 2. 8. 2013

Zbudily jsme se a potom jsme měli rozcvičku. Potom byla snídaně. Po snídani byl nástup a po nastupu jsme ze 4. hráli hry například šlechtu hututu. Potom byla svačina a po svačině jsme si hrali. Potom byl oběd. Po obědě byl odpolední klid. Po odpoledním klidu byli Sirény. Šli jsme na křížovou cestu a tam to začalo. První stanoviště bylo pinkaní 2. skákání přes švihadlo 3. střílení 4. vědomostní otázky 5. strefovaní do věci 6. lanové překážky 7. zapamatovat si věci 8. vytáhnout si klacek a dojít k Godymu jestli bude na minci pana nebo orel. Pak byli Sirény. Pak byla večeře po večeři byl nástup po nastupu jsme šli spát. V noci nás vzbudily a šli jsme na stezku odvahy. Byli jsme tam hodinu a odvedli nás do tábora a šli jsme spát.

Napsala Natálie Opletalová

Sobota 3. 8. 2013

Ráno jsme hráli vracečku. Hráli jsme ji tak, když vás někdo vybil míčem šli jste si sednout, a když někdo vybil toho kdo vás vybil tak jste šli zpet do hry. Po obědě jsme hráli hru: Bludný ostrov. Byli 4 stanoviště. 1. stanoviště v tom jsme museli se závazanýma očima pomocí lanou na konec. 2. stanoviště jsme museli přelést na lanech na druhou stanu. 3. Stanoviště bylo uříznout dvě tlusté kolečka ze dřeva. 4. stanoviště bylo najít indicii. Večer byl vísadek. Autem nás převezli se závazanýma očima ňáké místo tam nás vysadily a mi jsme museli pomocí mapy dostat do tábora.

Neděle 4. 8. 2013

Dnes jsme mohli vstávat až před obědem, protože jsem v noci šli výsadek. Skoro všichni z oddílu ale vstávali společně s mladšími dětmi už kolem deváté, a tak dopoledne hráli želvy, vybíjenou a obhájce.

Po obědě, který byl pro někoho snídaní, a po poledním klidu jsme šli do lesa pro dřevo na noční hlídky, které měl zase náš oddíl.

Pak jsme dohromady s druhým oddílem hráli Lávové kameny. Soutěžili jsme ve dvou teamech. Nejdříve si každý stoupl na karton neboli lávový kámen. Postupně jsme se přesouvali k pevnině. Na kartonu ale musel vždy stát alespoň jeden člověk. Pokud na něm nestál, kámen uplaval. Protože jsem trávili prakticky celé odpoledne tím, že jsme utíkali z vybuchlé sopky, šli jsme se zchladit do bazénu.

Večer nás čekal Videostop. První část večera se odehrávala u bazénu. Vedoucí předváděli scénky, pouštěli nám znělky a dialogy z filmů a my jsme měli uhodnout o jaký film se jedná. Druhá část večera byla v budově, kde jsme hráli soutěže a opět měli poznat pět filmů podle písniček, které hrála Anežka na saxofon.

Po skončení Videostopu jsme šli spát.

Pondělí 5. 8. 2013

Vedoucí nás probudili půl hodinu po budíčku, ale přesto se nám chtělo spát.

Potom byla snídaně.

Po snídani jsme šli do lesa, kde jsme stavěly lesní domečky a slaňovaly z kopce.

Když jsme došly do tábora, šli jsme se vysprchovat a měly jsme volno do oběda.

K obědu byla bavorská sekaná s bramborem a polovina našeho oddílu si šla přidat.

Když jsme se na obědvaly, byl polední klid, a po něm z byla celotáborová hra „Pevnost“, při které jsme měli za úkol dostat z pevnosti a najít indícii, která nám prozradí na jaký ostrov příště pojedeme.

Když jsme přišly byla večeře a po ní začala diskotéka, najednou se ozval z venku křik, abychom šli ven.

Když jsme byli venku začali na nás vedoucí lít vodu a řekli nám, že se loď potápý.

Jako první jsme měli přeskákat po metách, kdo skočil vedle, stal se mrtvým a už nedělal další úkoly.

Za druhé jsme měli podlízt provázky.

Poslední úkol byl, že jsme měli přelízt po lanech.

Na konec ti kteří přežili, skočili do bazénu.

Potom jsme šli spát celý unavený.

Úterý 6. 8. 2013

Úterní dopoledne jsme trávili po družinkách. Jelikož se nám při útěku z britské pevnosti rozbila loď, vyráběli jsme si novou. K výrobě lodiček jsme mohli používat provázek, nůžky, nožíky a přírodniny.

Lodička měla být schopná plout alespoň půl minuty. Pak jsme si jí ještě měli vyzdobit a to tak, že jsme různými částmi těla malovali portrét kapitána.

Odpoledne jsme šli do bazénu a pak do lesa, kde jsme hráli společně s druhým oddílem hodnosti. Ani tento rok se hra neobešla bez zranění. Irča si podvrtla kotník.

Večer nás ohromily výkony zpěváků v soutěži „Pavián“.

Soutěž probíhala formou karaoke, ale i tak nebylo zpívání lehkým úkolem. Všichni paviáni svůj úkol zvládli. Vedoucí se pak postarali o vtipné kulturní vložky.

Po vystoupení Helenky s Reginou jsme šli spát.

Středa 7. 8. 2013

Ráno jsme vstali a nachystali batůžky. Šli jsme na celodení výlet. Šli jsme po vysokém kameni (vysák). Pak jsme šli po lesní cestě. Potom jsme šli po cestě a tam jsme se odpojili od 1. a 2. ta že jsme zůstali se 4.. Pak jsme šli lesem. V lese jsme si nevšimli správné cesty a tak jsme šli špatně. Tou špatnou cestou jsme došli na hřiště. Tam jsme se naobědvali a vrátili se kousek zpět na tu zprávnou cestu. Šli jsme po neopraveném mostě. Poté jsme šli po asfaltové cestě. Potom jsme šli po louce do kopce. V lese jsme si odpočinuli a kdo chtěl moh hrát hru. Na hru jsme šli kousek výš na cestu a tam jsme si všimli že to tam známe. A tak jsme se vrátili do tábora a měli jsme za 3. Hodiny večeři. Poté jsme měli večerní program a poté jsme měli se 4. oddílem hlídky.

Napsala Majda Kalénská 3. Oddíl

Čtvrtek 8. 8. 2013

Jsme hráli hru: Chytré hlavy. Jsme se vzbudili se závazánýna očima jsme se měli na snídat a prolést v lese zapletenýma provazama. Poté jsme hráli hru Želerný muž měli jsme v určeném čase udělat co nejvíce kliků, dřepů, sedlehů, běhat a skákat přes čvihadlo.

Připravil Kristián Čacký

Napsal Vojta Bartoňek

Pátek 9. 8. 2013

Jako dopolední program byl pro nás přichystán ostrov pokladů. Už hnedka po budíčku jsme se museli rychle nasnídat abychom mohli co nejdřív vyrazit. Při cestě za pokladem nás čekaly různé úkoly. Skoro ke konci jsme našli truhlu s pokladem, aby byl tu jeden háček, nebyla o naše truhla. Naše truhly nás čekaly až v táboře. Tam jsme si je museli najít a opět byly podle barvy družinky. Poklad byl veliký, bylo v něm dost dárků a museli jsme si je spravedlivě rozdělit. Některé družinky přišly až dýl, a proto každý jedl někdy jindy.

Při poledním klidu jsme si měli všichni povinně zbalit a nechat si jen věci na diskotéku, pirátské oblečení a věci v, kterých pojedeme domů.

Po poledním klidu následoval ůklid jídelny a celýho tábora. Taky přišla řada na rozdávání a podepisování triček.

Na večer byla slíbená diskotéka. Byla ale posunuta kvůli silnému dešti při kterém vypadl proud, ale i přesto byla. Pořádně jsme si jí užili.